Pura vida (vervolg)

22 augustus 2016 - Alajuela, Costa Rica

20-08 (vervolg):
We gaan naar hetzelfde gebied als gisteren en spotten deze avond wel de luiaarden (zelfs met een baby). Ook zien we een armadillo,lizard, blue crowd motmot en een brown jay. Wat is het een lucky day!

21-08:
Nog 2 dagen te gaan voor vertrek en na lang piekeren gaan we toch naar La Fortuna toe. We nemen de bus en komen in de eind van de middag in La Fortuna aan. We boeken bij het hostel een tour voor dezelfde dag om de tijd optimaal te benutten. We gaan naar de waterval, hotsprings en een brug toe. Ondertussen krijgen we uitleg over allerlei dieren- en plantensoorten. Beetje saai, maar wat was de hotspring lekker. In de jungle, tussen de rotsen, in natuurlijk warm water 'zwemmen'. Dit doet me denken aan de blue lagoon in Ijsland, alleen dit keer tussen de bomen. Na al het gereis en de tour zijn we helemaal afgetakeld. Cynthia en ik gaan voor de laatste keer deze vakantie uiteten. Wat ga ik het missen zeg. Op de terugweg komen we 2 mensen tegen en vragen of we even een drankje komen doen. Even een drankje mee gedaan en daarmee de dag beeindigd.

22-08:
'Afscheid nemen bestaat niet'. Met deze zin worden we wakker. Het is mijn laatste dag in costa rica en ik vlieg morgenochtend weer naar huis. Wat is de tijd snel gegaan. De wegen van Cynthia en mij scheiden nu. Cynthia blijft in La Fortuna en ik ga met de bus naar San Jose. Ik twijfel nog of ik voor de nacht een hostel ga zoeken of dat ik de hele nacht op het vliegveld ga wachten. De tijd zal het leren..

Voorafgaand aan de vakantie had ik veel twijfels of dit wel iets voor mij zou zijn en of ik het wel leuk zou vinden. Soms moet je alles over je heen laten komen en zien hoe het loopt. Ik heb een heerlijke en leuke tijd gehad in deze mooie landjes. En uiteraard met het gezeldschap van Cynthia. Ik zal deze trip nooit vergeten.

Btw. toch een hostel gezocht voor de laatste nacht. TRUSTEN en zie jullie snel xx